Δευτέρα 2 Ιουνίου 2014

Τεράστιο λάθος από τον ΟΠΑΠ!



Tsimpidas TostoiximaΣτις αρχές του περασμένου Απριλίου, δημοσιεύσαμε σε αυτή εδώ τη στήλη, μήνυμα του προέδρου της ΟΠΑΠ κ. Καμίλ Ζίγκλερ, το οποίο έλεγε ακριβώς τα εξής:
«Σε αυτούς τους δύσκολους αλλά συναρπαστικούς καιρούς ο ΟΠΑΠ, ένας από τους ηγετικούς ιδιωτικούς ομίλους παιγνίων παγκοσμίως, αντιμετωπίζει το μέλλον με αυτοπεποίθηση καθώς η εταιρία εισέρχεται σε μία νέα εποχή. Μια εποχή με επιχειρηματική και λειτουργική αποδοτικότητα και εξέχουσα εταιρική δεοντολογία, η οποία θα υπογραμμίσει την φιλοσοφία μας σε οτιδήποτε πράττουμε. 
Σε μία μεταβατική εποχή για την εγχώρια οικονομία, δεσμευόμαστε να επενδύσουμε στην Ελλάδα μακροπρόθεσμα, ενώ εστιάζουμε στην αειφόρο ανάπτυξη του Ομίλου. Επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε αξίες, τόσο εσωτερικά όσο εξωτερικά, αξιοποιώντας τις απεριόριστες δυνατότητες της εταιρίας. Ταυτόχρονα, στοχεύουμε να επωφεληθούμε από τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην αγορά ώστε να συνεχίσουμε να επιτυγχάνουμε εξαιρετικά αποτελέσματα όντας καινοτόμος ηγέτης της αγοράς. 
Θα επιδιώξουμε τους στόχους μας βασιζόμενοι σε διαφανή και ανοιχτή επικοινωνία με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη της εταιρίας μας. Ταυτόχρονα, θα επικεντρωθούμε στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών, προσφέροντας μία εξαιρετική και αξέχαστη εμπειρία ώστε να ξεπεράσουμε τις προσδοκίες των πελατών μας.Θα παραμένουμε πάντοτε συνεπείς στις αρχές μας για ανοιχτή και αξιόπιστη επικοινωνία με τους εργαζόμενους και τους συνεργάτες της εταιρίας ώστε να αναπτύξουμε την κατάλληλη βάση για αμοιβαία ανάπτυξη. Η δέσμευση μας να εξελίξουμε τη δραστηριότητα του ΟΠΑΠ για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα προέρχεται από την υπόσχεση μας να πράξουμε το δυνατόν καλύτερο ώστε να είμαστε ταυτόχρονα ευεργετικοί προς την κοινωνία στην οποία δραστηριοποιούμαστε. 
Αντιλαμβανόμαστε το δούναι προς την κοινότητα όχι ως υποχρέωση, αλλά ως ζωτικό κομμάτι της εταιρικής μας ύπαρξης. Από αυτή την άποψη, ο ΟΠΑΠ είναι προσηλωμένος στην υλοποίηση και επίτευξη του οράματός του να προσφέρει στην ελληνική κοινωνία βασιζόμενος στη βαθιά κατανόηση των πραγματικών αναγκών της και τοιουτοτρόπως να χτίσει ισχυρότερες σχέσεις με τις τοπικές κοινωνίες τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και στα χρόνια που έρχονται».
Kamil Ziegler Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνων Σύμβουλος
Βέβαια συνέβησαν πολλά από τότε και τα παραπάνω δυστυχώς αποδεικνύονται απλώς λόγια. Η ΟΠΑΠ πέφτοντας η ίδια θύμα, όπως θα αποδείξουμε παρακάτω, κακών συμβούλων(;), κυριολεκτικά αυτοκτονεί με αυτά που κάνει κι από μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες της Ευρώπης, κινδυνεύει να μετατραπεί σε μία του… σωρού που λέμε και στη γλώσσα μας.
Η ΟΠΑΠ με την τακτική της να θέτει η ίδια εκτός μάχης το «υπερόπλο» της, που δεν είναι άλλο από τα 5.000 Πρακτορεία της που βρίσκονται διάσπαρτα σε όλη την Ελλάδα, ακόμη και στην πιο απομακρυσμένη γειτονιά της χώρας, διάλεξε το μοναχικό δρόμο, πιστεύοντας κι αυτή πως μπορεί από μόνη της να τα καταφέρει. Πιστεύοντας πως κόβοντας ορισμένα από τα έξοδά της, όπως είναι ένα μέρος της προμήθειας των Πρακτόρων, πως θα έχει έτσι μεγαλύτερα κέρδη. Κάνει κι αυτή το ίδιο λάθος με τον Χότζα! Πάει να μάθει τον… γάιδαρο να μην τρώει!
Δεν με χωράει ο χώρος όλος να αναφέρω τα πλεονεκτήματα των Πρακτορείων. Τα γνωρίζει άλλωστε η ΟΠΑΠ καλύτερα από μένα. Και γι αυτό αποτελεί κι ερωτηματικό η στάση της. Από μία εταιρία που με τόσο ισχυρό «μπραντ νέιμ», το οποίο οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στα Πρακτορεία της κι όχι στα μη ανταγωνιστικά προϊόντα της, να μεταβάλλεται εσκεμμένα, σε μία από τις χιλιάδες εταιρίες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στο διαδίκτυο. Έτσι και πατήσει κάποιος στο γκουγκλ, «ιντερνετικές εταιρίες στοιχημάτων», το αποτέλεσμα αναζήτησης θα του βγάλει ίσα με καμία χιλιάδα εταιρίες. Τι συμφέρον λοιπόν έχει η ΟΠΑΠ να αποκλείει από τον πόλεμο του ανταγωνισμού το κυριότερο όπλο της; Δεν καταλαβαίνει πώς παίζει η ίδια με τη φωτιά ή δεν την ενδιαφέρει;
Δυστυχώς θα έπρεπε η ΟΠΑΠ πριν προχωρήσει σε αυτές τις ενέργειες να αναρωτηθεί πρώτα απ’ όλα, πώς γινόταν μέχρι πρότινος, μία εταιρία με κατά γενική ομολογία, μέτριας ποιότητας προϊόντα, να αντέχει στον ελεύθερο ανταγωνισμό, με το διαδικτυακό στοίχημα ανοικτό και πρόσφορο σε κάθε ενδιαφερόμενο. Τι ήταν αυτό που την κρατούσε στην πρώτη θέση των τυχερών παιχνιδιών στην Ελλάδα, ενώ η αγορά ήταν ανοικτή και όποιος ήθελε έπαιζε όπου ήθελε, καθώς μέχρι πρότινος δεν υπήρχε η ΕΕΕΠ να ελέγχει και να κλειδώνει τις ιντερνετικές εταιρίες; Ασφαλώς κι ήταν τα Πρακτορεία της, δηλαδή ο αγώνας που έδιναν οι Πράκτορες να κρατήσουν τους πελάτες τους, ως πελάτες της εταιρίας κι όχι τα παιχνίδια της, που αντικειμενικά δεν ήταν ανταγωνιστικά σε σχέση με αυτά που πρόσφεραν οι ανεξέλεγκτες κι αφορολόγητες εταιρίες. Και παρ’ όλα τα μειονεκτήματα που είχε η ΟΠΑΠ όχι μόνο κατάφερνε κι επιζούσε, αλλά ήταν κι η χαρά του… «επενδυτή», καθώς μοίραζε στους μετόχους της… «μερισματάρες»!!! Ακριβώς και μόνο γιατί κάποιοι άλλοι έδιναν τον καθημερινό αγώνα να κρατήσουν όπως - όπως τους πελάτες στα καταστήματά τους, καλύπτοντας κυριολεκτικά από την τσέπη τους, τα μειονεκτήματα της εταιρίας. σε σχέση με τα όσα πρόσφεραν οι όπως τις είπα και προηγουμένως, ανεξέλεγκτες κι αφορολόγητες εταιρίες που έμπαιναν ελεύθερα μέσω του ίντερνετ στο σπίτι του καθενός μας.
Τώρα αυτόν τον αγώνα τον χάνει από τα αποδυτήρια… Θέτει εκτός μάχης τους Πράκτορές της και το τίμημα που θα κληθεί να πληρώσει στο άμεσο μέλλον, θα είναι ασφαλώς πολλαπλάσιο από αυτό που πιστεύει πως γλυτώνει μη ερχόμενη σε συμφωνία με το δίκτυό της. Πλέον η ΟΠΑΠ σε κάθε προσπάθειά της θα είναι απλώς μία από τις εταιρίες του «σωρού» που παλεύουν για να σταυρώσουν πελάτες με τις προσφορές κτλ και πλέον δεν θα έχει δίπλα της τα Πρακτορεία της, αλλά θα χρειάζεται να πληρώνει διαφημίσεις για να στέκεται, όσο μπορεί να σταθεί, στο προσκήνιο. Πολλά τα παραδείγματα στοιχηματικών εταιριών που πέρασαν σαν μόδα από τους υπολογιστές παικτών κι έχασαν τελικά το παιχνίδι της… παραμονής, για τον απλούστατο λόγο γιατί δεν ξεχώριζαν από όσες είχαν Πρακτορεία. Δεν είχαν την εγγύηση αλλά και την «αβάντα» του επίγειου δικτύου. Το τίμημα που θα πληρώσει η ΟΠΑΠ από αυτή την πολιτική της θα είναι άμεσο και βαρύ. Απομένει να δούμε αν θα έχουν το θάρρος αυτοί που αποφάσισαν αυτή την πολιτική, να παραιτηθούν αμέσως μετά και την επισφράγιση των αρνητικών αποτελεσμάτων αυτής της πολιτικής. Μέχρι τότε όμως να δούμε τι γίνεται.
Η αναστάτωση που προκλήθηκε στο δίκτυο πωλήσεων της ΟΠΑΠ με τις απερίσκεπτες ενέργειες που δείχνουν πως μοναδικό στόχο έχουν το εφήμερο κέρδος, το άμεσο κι όχι το μακροπρόθεσμο, θα έχει επίσης άμεσες αρνητικές συνέπειες για την ΟΠΑΠ. Οι Πράκτορες δεν πρόκειται φυσικά να πουν το… «σφάξε με αγά μου να αγιάσω». Σε πρώτη φάση μετά την πλήρη αδιαφορία τους σε ότι κι αν κάνει από εδώ και πέρα η εταιρία, ήδη οργανώνονται, μπορεί και μέσα στην εβδομάδα να γίνει κι έκτακτη γενική συνέλευση της ΠΟΕΠΠΠ κι από εκεί και πέρα, «Κύριος οίδε» τι πρόκειται να κάνει ο καθένας για να σώσει το ψωμί της οικογένειάς του. Και χωρίς «ενοχές συνείδησης», βεβαίως βεβαίως, καθώς η οικογένειά του θα του ζητάει να γεμίσει το τσουκάλι κι από την άλλη, η εταιρία που αυτός, ο Πράκτορας, στήριξε εδώ και πενήντα χρόνια, του δείχνει το δρόμο της απομόνωσης και του μαρασμού. Δεν λέω πως θα σκεφτεί κάποιος έτσι, κακόβουλα, λέω πως μπορεί για παράδειγμα κάποιος από τους 5.000 να σκεφτεί πως αφού αυτοί που υπηρετώ εδώ κι 50 χρόνια, όχι μόνο δεν εκτίμησαν την προσφορά μου, αλλά με βγάζουν κι έξω από το παιχνίδι, γιατί να τους σκεφτώ εγώ; Ειδικά τους σημερινούς; Τους ήξερα κι από χθες;;;
Γι αυτό το ξαναλέω, πως η ίδια η ΟΠΑΠ άνοιξε την κερκόπορτα. Θα δούμε, αν θα προλάβει να την κλείσει εγκαίρως. Πάντως στο χέρι της είναι. Σε διαφορετική περίπτωση, της προτείνω για νέο σήμα της τη μάσκα του… ζορό, για να πηγαίνει πακέτο με μία άλλη εταιρία που είναι αυτό το διάστημα στο ίντερνετ κι έχει σαν σήμα της τη μάσκα του… Φαντομά!!! Έτσι, να συναγωνίζεται με λίγα λόγια εταιρίες σαν μια από αυτές που πάνε να καταντήσουν την ΟΠΑΠ… Βου εθνικής με λίγα λόγια!
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Blogger news